Archive for the Category »Egyéb «

Állatok világnapja

Óvodai meghívó évzáróra

A Déri Múzeumban jártunk

2013.02.15-én iskolánk néhány tanulója ellátogatott Debrecenbe, a Déri Múzeumba. Kirándulásunk fő célja Munkácsy Mihály Krisztus-trilógiájának és egy egyiptomi kiállításnak a megtekintése volt.

Látogatásunk elején a tárlatvezető a „Homokba temetett múlt” című kiállításra irányított minket. Itt nagyon sok érdekességet mesélt Déri Frigyes egyiptomi gyűjteményéről, amit egy elfeledett nílusi utazás során gyűjtött. Miután mindenki szétnézett, egy újabb terembe vezetett minket a tárlatvezető ahol két egyiptomi múmiaszarkofágot csodálhattunk meg. Mindezek után elérkeztünk a látogatás tetőpontjához, Munkácsy trilógiájához. Gyönyörű látvány fogadott minket. Ritka pillanatok egyike mikor mindhárom festmény egy helyen látható. A képeket különböző fényeffektekkel világították meg miközben történelmükről hallgathattunk tájékoztatót. A három festmény fotókon is szép látványt nyújt, de az eredeti a feledhetetlen élmény számunkra.

Kirándulásunk eredményes volt, hiszen mindannyian új ismeretekre tettünk szert. Ilyen művészi alkotást nem minden nap láthatunk.

Készítette: Bagoly Fanni  8. osztályos tanuló

Október 23. ünnepi műsor

Tisztelt ünneplő közönség, kedves gyerekek!

Szeretettel és tisztelettel köszöntök mindenkit az ünnepségünkön. Ma az 1956-os forradalom és szabadságharc eseményeire és áldozataira emlékezünk. A forradalom kitörésének holnap lesz az 57. évfordulója. Ez az a jelentős történelmi esemény, amely időben a legközelebbi múltban történt, mégis olyan keveset tudunk róla. Pedig még ma is élnek, talán a ti családjaitokban is, akik átélték azokat az eseményeket, vagy megszenvedték a forradalmat követő megtorlást. Nagyszüleitek, szüleitek emlékezhetnek még azokra a nehéz időkre. Hallgassátok figyelmesen a hetedikesek műsorát, akik ismertetik a forradalom eseményeit, a versekkel érzékeltetik a hangulatot, a kivetített képekkel pedig szemléltetjük a történéseket. Otthon pedig érdeklődjetek nagyszüleitektől, idősebb rokonoktól, ismerősöktől, hogy ők hogyan emlékeznek az ’56-os eseményekre, hiszen a személyes tapasztalatok mutatják meg annak a fontosságát, hogy miért kell megemlékeznünk október 23-ról.

Poroszlói kirándulás

A poroszlói kirándulás

"2013.okt.17-én egy napsütéses csütörtöki napon útnak indult a 6. osztály Poroszlóra. Az ötödikesek is velünk tartottak. A kirándulást és a programokat a baktalórántházai kistérség támogatta. Alig vártuk, hogy odaérjünk, nagyon izgatottak voltunk.

Ebben a községben a gyönyörű Tisza-tavi ökocentrumot csodálhattuk meg. Hihetetlen látvány tárult elénk! Egy idegenvezető vezetett minket körbe. Először az éjjeli állatokat mutatta meg nekünk. Láthattuk itt a fülesbagoly kitömött mását, egy szarvasmarha koponyáját és foltos szalamandrákat. Utána néhány vízi élőlényt mutatott meg nekünk: teknősöket, siklókat, és kígyókat. Azután lementünk az alsó szintre, 3-4 méter mélyre, ahol Európa legnagyobb édesvízi akváriuma tárult elénk. Olyan ritka halakat csodálhattunk itt meg amelyeknek még a létezéséről sem tudtunk. Mindenki kábult szemmel nézte az érdekes kopoltyúsokat az üvegen át. Lélegzetünk is elállt, amikor az óriási ragadozó halak átúsztak a fejünk felett!

Nagyon érdekes és szeretnivaló volt az is, ahogy az állatgondozó a kezéből etette a szelíd vidrákat. Ezután egy 3D-s természetfilmet néztünk meg a környéken. Majd megebédeltünk és az állatsimogatóhoz siettünk. Láttunk őzeket, szamarat, kecskéket, birkákat és gólyákat. Elsétáltunk egy régi parasztházhoz is, amely régiségeket rejtett: orsót, régies tolltartót, tintatartót, diódarálót, tekenőket, ostort. Később két ötletes játszótéren lazíthattunk. végül megjött a busz értünk. Élményekkel gazdagon elindultunk hazafelé. Öröm volt itt eltölteni az időt. Remélem még fogunk ehhez hasonló fantasztikus és látványos helyen járni a tanév során. Ezzel a kirándulással szerintem újabb ismereteket gyűjthettünk arról az élővilágról, amely körülvesz minket ezen a bolygón."

Csorba Aletta 6. osztályos tanuló

Kötelező irodalom

Felhívás!

Kedves Diákok!

Felhívom a figyelmeteket arra, hogy az iskola honlapjára www.nyirkercs.hu feltesszük a közeljövőben a 2013/2014.tanévre vonatkozó legfontosabb információkat:

>  A nyári szünidőben elolvasásra ajánlott kötelező és ajánlott olvasmányok listáját

> Az augusztusi javító vizsga időpontját

> A jövő tanévi tankönyvek átvételének módjáról szóló tájékoztatást

> A tanévnyitó időpontját

Vigyázzatok nagyon magatokra! Kívánok Mindnyájatoknak tartalmas, örömteli, vidám vakációt!

Kissné Virtás Éva

tagintézményvezető

Tanévzáró ünnepség

TÁJÉKOZTATÁS

A nyírkércsi Petőfi Sándor Tagintézmény tornatermében június 20-án, csütörtökön 8 órától tanévzáró ünnepség és bizonyítványosztás.

Kérjük, hogy az ünnepségen minden tanuló ünneplő ruhában (sötét szoknya, nadrág, fehér blúz, ing) jelenjen meg!

A bizonyítványokat csak a diákoknak vagy szüleiknek adjuk ki.